Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

meguntam félni

meguntam félni

Készen állsz, Paterson? – a gonosz buszsofőr

2017. május 01. - Lola Welbach

 

alomaz_utcan.jpg

Egy esélyed van: ha túllépsz az attakon. Budapest nem enged ellustulni, mindennap megkapod a tanítást. De ne félj tőlük, ne hagyd, hogy elbasszák a napod. Éberség, jelenlét, ohm mani padme hum.

59-es villamos

Beér az 59-es villamos a Királyhágó térre. Lekászálódás, felszállás. Piros lámpát kapott, nyitott ajtókkal vár. Az első kocsi utasaival együtt látom az idős asszony küzdelmét, igyekszik a már zöldben villogó másik zebrán, hogy elérje a járművet. Nézzük ahogy, nem működik izma, lába nem szalad, corpusa nem engedelmeskedik. (veled is ez lesz, nem, velem nem) Az akarat, a lélekszakadás megvan. Már éppen eléri. Olyan, mint egy olimpiai közvetítés. Visszafojtod lélegzeted, hajrá magyarok. A járműveknek zöldre vált a lámpa. A vezető becsukja az ajtót, egyetlen másodperccel az idős nő célba érése előtt.  Aki, nagy futásától majdnem ráesik a villamosra.

6-os villamos

2016 november 24, 16:25, 2032-es számú 6-os villamos, Széll Kálmán tér. (felírtam a "blogba megírni" noteszembe) Csukott ajtókkal áll a megállóban. Hárman szaladnak oda, nyomják az ajtónyitót, ki is nyílik, mindhárom beszáll. Bezárulnak az ajtók. A villamos vezetője belerecseg a hangosbemondóba:
-
Miért kellett felszállnotok, idióták?
A
három ember lefagy, a többi utas rezzenéstelen. De a haragvó istennek ez sem elég:
-
Gratulálok, most két percet kell állnunk a megállóban három vadbarom miatt.
Előresétálok a Combinoban, most már érdekel a csávó. Nem látok be a vezetőfülkébe, sötétített üveg mögül aláz a szegény pára. Hát persze. Nem lehet látni az arcát, nem kell vállalnia magát, csak a hangja van, ami egy perc alatt ÁVÓ-sá tette őt, mindenki mást áldozattá. Leszállok, a villamos elejéhez kerülök, megnézem. Ötven és hatvan közötti férfi, gyűlölködve nézi Budapestet, a sok kurva utast, aki igyekszik ide-oda.

Szentendrei HÉV

HÉV, Budakalász. Apa, anya, babakocsi szalad a jármű után. Anya fel, apa adja fel a babakocsit, a vezető visítatja a zárást jelzőt, babakocsi éppen még felkerül, a férfi előtt bezáródik az ajtó, de rá is csattan kicsit még a babakocsira is. Férfi ököllel veri az ajtót. Kinyílik, felszáll. Kiabál, káromkodva kérdi miért kellett becsukni előtte. (Cigányok, és olyan, mintha az egész direkt kicseszés lenne ellenük, csak mert cigányok. Ez nem biztos, hogy így van, meglehet, ez csak a basic utasgyűlölet, de a férfi arcán látom, hogy ez szokott vele történni, ez a kibaszott kis napi alázás. Meglehet, a HÉV vezetője nem azonosította a származást, de ez már mindegy is, megtaposás mára megvolt mindkettőnek, következő megálló Budakalász Lenfonó.)

ExTirex a 22-es buszon

Decemberi koraeste, megyek Valikámhoz a Korányiba a 22-es busszal. Csurig tömve, talpalatnyi hely nincs. Kisgyerekek hatalmas hátizsákokkal, fáradt felnőttek, szatyrok, nagykabátok. Lódulunk ide-oda, egykéznyi kapaszkodó sem jut minden utasnak. A Budagyöngye után fékez az egyik megállóba, nyílik a középső ajtót, de senki nem száll le. Sofőr belehörög a hangosbeszélőbe:
-
Mi a szarért kell megnyomni, ha nem szállsz le?
Busznyi megalázott ember kussol. Na, a következő a Korányi, nyomom a jelzőt, csak én akarok ott leszállni. Nem áll meg, továbbszáguld. Nézem ahogy  eltűnik a megálló, előretörekszem a sofőrfülke felé.
(Szerencse, hogy már felébredtem, már zen buddhista vagyok, ha régi életemben akadunk össze, tirexként harapom ki szíve közepit. Szerencse, hogy részt vettem munkahelyem asszertív kommunikációs tréningjén – a legjobb tréningcégénél dolgozom, főnököm Mr. T, nem olvassa blogom, nyugodtan leírhatom –, és már vannak eszközeim. Az olyan helyzetekre is, mikor a nyúltagy utasítása szerint a mészárlás az adekvát megoldás.)
-
Miért nem állt meg a Korányinál? Le akartam szállni – kérdem Gandhi konok nyugalmával.
-
Azt hittem, megint szórakozik valaki - vakkantja.
-
Lehet, hogy véletlenül nyomták meg a jelzőt, mert konkrétan ráestek? És azon kívül, hogy jelzek, mit tehettem volna én, aki tényleg le akartam szállni?
Nem válaszol, látom, hogy zavarban van, de parányi gesztusa sincs felém, beérünk a következő megállóba. Leugrom, gyalogolok vissza havasesőbe az út szélén, nincs járda, csak autófolyam szembe. (fent a kórházban haldoklók készülnek az átlépésre, nem törődve bosszúszomjas sofőrökkel. sem)

Létminimum

Vannak ellenpéldák is. Amely csupán azt jelenti, hogy némely kivételes pillanatban nem féregként, hanem emberként bánik velem a BKK. (valami dacosan jókedvű, emberbarát, vidám fickó vagy csaj, egy- egy járaton) S ekkor úgy érzem: ó igen, ma kinyílt az ég. A BKK-sok rendkívül keveset keresnek, viszont nagyon túlterheltek, s ettől érthetően rendkívül feszültek. (létminimum) Egy terepük van frusztrációjuk levezetésére: az utasok.
És igen, hajmeresztő, amit némely utas művel. De ha egy buszsofőr gyűlöli az embereket, akkor miért ez a foglalkozása? Miért bünteti a világot?
Én csak egy dolgot tehetek, ha ilyen szenvedő emberrel hozott össze a sors: nem viszem tovább a fájdalmát. (valamint panasz a BKK ügyfélszolgálaton)

Jim Jarmush új, Paterson című filmje, ami egy angyali költő- buszsofőrről szól, mindenkinek ajánlott. Helyükre kerülnek tőle a dolgok. (Nem csak buszsofőrökben, írókban és költőkben. Mindenkiben.) Patersontól, minden reggel, mielőtt kigördül a busszal a garázsból, megkérdi egy kollégája: készen állsz, Paterson? (mármint a kezdésre, a napra, a munkára)
És Paterson, aki láthatóan nem habonyi életszínvonalon él, azt válaszolja komolyan és derűsen: igen.

Hazánk

Rettenetes állapotban vagyunk. A magyarok egyik fele gyűlöli a másik felét, és viszont, kivétel a tavalyi foci EB áldott két hete. Akkor olyanok voltunk, mint egy sima nemzet. Lófaszt sem ért a rovásírás, turul, satöbbi, egyszerűen csak örültünk, hogy magyarok vagyunk, emberek egy nyelven, egy helyen, egy helyről. Van egy kőbe vésett felirat a kőhegyi menedékház előtt:
Ahogy egymással bánunk, az a hazánk.

haza.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://meguntamfelni.blog.hu/api/trackback/id/tr1112470313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lucifer Morningstar 2017.05.02. 15:06:21

A civilizáció sajnos ilyen. Visszamész a putridba, kiköltözöl egy erdőbe vagy megszokod.
Ha nem megy, szar életed lesz, amikor mindenkit gyűlölsz mert nem érted él.

0illumination0 2017.05.02. 15:07:03

6-os villamos, 2016 november 24, 16:25, 2032-es számú 6-os villamos, Széll Kálmán tér

Ez egy csütörtök délutáni, csúcsidei időpont. Tény, hogy a villamosvezető minősíthetetlenül beszélt. De az egész vonalon végigsöprő másfél perces késési hullámot, és az ebből adódó túlóraköltségeket ki számolja? És persze az oktogonon, ahol csorognak le a megállóból, mert annyian vannak, mert kimaradt (=egy indulásnyi idővel elcsúszott) a villamos, a szarszemétszar BKK-t/BKV-t szidják.

Kedves Tömegközlekedők! Tessék felfogni, hogy nem azért nem vár meg a villamosvezető a nagykörúton csúcsban (vagy a hetes busz a Blahán csúcsban, vagy a kisföldalatti a Hősök Terénél csúcsban), mert egy szarszemétszaralak, hanem mert azzal, hogy megvár, és lekési a lámpaciklust, helyszíntől függően 100-100 000 (igen, százezer) emberrel szúr ki kisebb-nagyobb mértékben.

mbazs 2017.05.02. 15:21:33

@0illumination0:
Egyetértek, nagyon ki van számolva az idejük. A 110/112-es végállomásáról szoktam utazni, és látom, ahogy jelez a Futár dobozkája, azonnal indítanak. Gondolom bentről eléggé figyelik a járatokat és jön a leb@szás-levonás, ha késik. Másfelől tényleg nem tartom korrektnek, hogy egyetlen lomha mozgású ember miatt több tíz-száz másik szívjon. Pár hónapja is látom, hogy a 105-ös után "fut" egy kb. 110 kilós nő, de nem ám 5 méterről, hanem 150-ről. A sofőr rendes volt és megvárta. Én messze gyorsabban futok, de még nekem se lenne pofám sok másik embert megvárakoztatni.
Nyilván a 6-os villamosos és a 22-es gombnyomós történetnél viszont tényleg tahó paraszt volt a sofőr.

Bicepsz Elek77 2017.05.02. 15:35:12

Na es a sok szemet utas, aki megveri az ellenort vagy a vezetot?
Ha ok cigok veletlenul akkor nem szamit, hogy verekednek?
Aki A-t mond mondjon B-t is!!!
Egyebkent a vezeto is Zen Buddhista(vagy van masmilyen Buddhista is??): Az ELETBEN nem erdemes sietni, mert 5 perc mulva jon a kovetkezo jarat!!!
Megtanit turelmesnek lenni, megedzi a testedet, hogy messzebb tett le, feldobja a napodat a karomkodassal es hogy kiordithatod magadat!!! :-)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.05.02. 15:41:44

59-es villamos, másik vezető.
Megvárja a siető nénit, aki 20 másodpercig kapaszkodik felfelé, boldog, mert odaér nyitásra az orvosi rendelőbe, megköszöni, a vezető visszamosolyog.. Csönget, zár, de a jelző közben tilosra vált, úgyhogy visszanyit. A Délinél egy utas, aki kicsit elcsúszott reggel, pár másodperccel lekési a vonatát, amit kicentizve, de elért volna. A villamos elé bejön az 56-os, ami egyébként két perc sietésben van, így a Széll Kálmánon áll három percet, míg végre - öt perc késéssel - ajtót nyit. Két utas lekési a 20 percenként járó buszát, egyiküket a főnök alapos fejmosásban részesíti. Három diák elkésik az iskolából - igazolatlan óra.

...
Ez meg a másik véglet, de látni kell, hogy a tömegközlekedés egy rendszer. Vannak egyértelműen bunkó húzások, amire nincs más magyarázat. De tapasztalatom szerint ezek eléggé ritkák. Sokkal gyakrabban van, hogy a vezetővel némelyik utas -gyakran tök indokolatlanul- tahó módon beszél. Az átlag utasnak fogalma sincs arról, hogy mi látszik a vezetőfülkéből, és mi nem, de azért van, aki hangosan qrvaanyázva oktatja a vezetőt.

zsoci 2017.05.02. 16:03:59

Tisztelet Blog író!

Keverednek a fogalmak.
A BKK a szolgáltatás megrendelője. Nincsenek járművezetői.
A villamosokat és a metrokat a BKV dolgozói
A HÉV-et a MÁV-HÉV dolgozói, míg az autóbuszokat a BKV, VT-Arriva, Volánbusz stb. szolgáltató dolgozói vezetik.

Az a kijelentés, hogy a járművezetők létminimumon fizetettek, pedig erős túlzás. Igzaából a szaktudásuknak megfelelő bért kapnak. Inkább a felesleges vegzálásokkal, és a feleslegesen bonyolult szabályokkal van gond, de au utasgyülölet mindenképpen elfogadhatalan.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.05.02. 16:14:34

@zsoci:
"A BKK a szolgáltatás megrendelője. Nincsenek járművezetői."
Ezzel hadd ne az utas foglalkozzon. Én a BKK-tól veszem a bérletemet, a szolgáltatásért ő a felelős.
Ha én bemegyek a bankba, és szól hozzám valamit a biztonsági őr, akkor pont nem érdekel, hogy őt konkrétan a Ráfázol bank, vagy épp a Ko-Pass secu fizeti. Ő ott akkor a bankot képviseli.

2017.05.02. 16:15:46

én meg a focit utálom

zsoci 2017.05.02. 17:13:50

@Comandante en Jefe: Éppen ezért teljesen helytelen a BKK-zás! Fogd már fel, hogy a BKK-t NEM képviseli a járművezető. Ez a modell csak a Vitézy fejében ltezett.

A másik az 59-es villamosos példát úgy téves ahogy van! Az utast meg kell várni. a tömegközlekedési járműnek nem lámpára, hanem utasra kell közlekedni. Aki úgy időzít, hogy a vonatindulás elött 1 percel ér ki a vonathoz, na az meg is érdemli. Nyilván a nagykörúton, ahhol 2 percenként jön a következő ennek nincs jelentősége, ott pont jó a következő jármű is. Tessék megnézni, hogy Bécsben hogy viselekdnek az utassal.

Ezezk az elvek pont azok az agyament, valóságtól elrugaszkodott elvek, ami miatt az egész menetrend egy agyrémmé vált az elmúlt években, és a járművezetők zombiként viselekdnek.

zsoci 2017.05.02. 17:18:57

@0illumination0: Sánít a dolog. Itt a járművezető nettó hülxe volt. Miért nem vette el az ajtóengedélyt, ha indulni akart? Tehát valójában ő hibázott, és ezért az utassal volt bunkó.

Azt a mennyibe kerül a kséés dolgot meg nem kéne eröltetni, mert ebben a formában ahogy írod nem létezik.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.05.03. 20:08:30

@zsoci:
A szerződést a BKK-val kötöm, ez nem Vitézy fejében van így, hanem ténykérdés. A szolgáltatásért a BKK felel. Semmi közöm hozzá, hogy a többit az egyes cégek hogyan bokszolják le.

Az utast nem szép dolog ott hagyni, és lehetőleg várja is meg a vezető. De nem kell és nem lehet minden körülmények között megvárni.
A néni ugyanúgy indulhatott volna egy perccel korábban, nem világos, hogy adott esetben miért a villamos összes többi utasa bukjon összességében jóval több időt.

Scheibe (törölt) 2017.05.05. 21:19:26

Ha mar trening ceg meg asszertiv kommunikacio elarulom hogy bevett konfliktuskezelo modszer akar a szolgaltato vs ugyfel oppozicioban az egy napra csereljetek helyet dolog az utas legyen sofor a sofor utas - legalabb elmeletileg - mindjart mindenki meg lenne vilagosodva a nap vegere meg empatikusabb is lenne egyuttmukodobb meg ilyeten csodas dolgok ... nemhogy?

Lola Welbach 2017.05.07. 20:23:45

@0illumination0: Igazad van. De semmi, semmi nem indokolhatja, hogy megalázzon embereket. Aki ilyen állásban van, annak felkészültnek kell lennie, ez a munkájához tartozik. Embereket szállít. Akikkel, tetszik nem tetszik, emberi módon - minimálisan, de emberi módon - kell beszélni. És az adott helyzetben egyébként nem lehetett tudni hogy indulna a villamos. Csak állt a megállóban, csukott ajtókkal. Mint egyébként szokott, tél volt, tehát csukott ajtókkal. Honnan a bánatból tudta volna az villamost nyitó utas, hogy már indul a villamos, mikor nem villogott, nem berregett?

Lola Welbach 2017.05.07. 20:26:39

@zsoci: igen, lehet. Nem tudom mennyit keresnek, azt tudom hogy ahhoz nyilván keveset, hogy elégedetten éljenek - ki keres annyit? - , vagy legalábbis nekem úgy tűnik. A folyamatosan tervezett BKK sztrájk is erről és túlterheltségükről jelez, sztem.

Lola Welbach 2017.05.07. 20:29:29

@Comandante en Jefe: Néni előtt egy másodperccel becsukni, az nem kafa. Nem kell minden lassút megvárni, így van. De nem 1 másodpercen múlik a menetidő.

Lola Welbach 2017.05.07. 20:33:37

@zsoci: kösz zsoci, úgy látom te nagyon tájékozott vagy. És igen: nézd meg Bécsben, Prágában, Párizsban, Rómában hogy bánnak az utassal a járművezetők. (bár ez oda vezet, sztem, hogy ott nyilván elégedettebb járművezetők ülnek a volánnál) A budapesti tömegközlekedés, utasok, BKK-sok, tökéletes indikátora annak, hogy vagyunk mi ebben a városban. Így vagyunk.

Lola Welbach 2017.05.07. 20:36:37

@toportyánféreg: én szeretem. Messi legnagyobb! Király Gábor, Dzsudzsák legnagyobb!

Lola Welbach 2017.05.07. 20:43:28

@Comandante en Jefe: Igen, igen, igen. Osztom sőt szorzom a véleményed, az utasok javarészt rémesebbek mint a sofőr, de akkor sem lehet a sofőrnek hangosbemondóban alázni az utast. És ha, tegyük fel, az utas tahó, akkor sem lehet a járművezető IS tahó. Ezt a gyökérségi láncot meg kell tudnia szakítani, sztem ez is a munkájához tartozik. Kétmillió utas közt mennyi gyökér van? rengeteg. És? Most akkor basszuk le egymást folyamatosan a gyökerek miatt? A hangosbemondó nem lehet az Igazságos Izom Tibor Sofőr fegyvere. Legyen mondjuk felette a tahó fasz utasnak, legyen egy parányit jobb fej nála. Például. Bár ez már pont a poszt végéhez vezet: miből, milyen belső munícióból legyen jobb fej, ha ő is pont ugyanolyan frusztrált és feszült mint az utasa...

Lola Welbach 2017.05.07. 20:44:37

@Bicepsz Elek77: :D van másmilyen buddhista is. Egyébként meg: :D

Lola Welbach 2017.05.07. 20:48:48

@0illumination0: mindenkinek, az utasnak is kell alkalmazkodnia. Felfognia. Igen. Igen. A poszt voltaképpen a hangosbemondós szarrá alázás miatt született. Ja. És ha már valaki felszáll, - babakocsis HÉv-es sztori - arra azért ne csukja már rá az ajtót. Menetidő ide vagy oda.
süti beállítások módosítása